Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμπάκας σε συνεργασία με τον Σύλλογό μας σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν: «ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ, ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ».

Την εκδήλωση προλόγισε η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου κ. Πόπη Νιαβή.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Γραμματέας του Συλλόγου «Μετεώρων Λιθόπολις» κ. Δημήτριος Λάσκος ο οποίος ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους διοργανώθηκε η συγκεκριμένη εκδήλωση. Μίλησε για την αυξημένη ανησυχία εκ μέρους γονέων και εκπαιδευτικών για τις αλλαγές στο Μάθημα των Θρησκευτικών. Ο κ. Λάσκος τόνισε ότι οι γονείς αντιδρούν δικαιολογημένα καθώς η νέα ύλη του μαθήματος προωθεί την πλήρη θρησκευτική σύγχυση στους μαθητές ήδη από πολύ μικρή ηλικία. Επεσήμανε ακόμη τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την μετατστροφή του χαρακτήρα του μαθήματος από ορθόδοξο και ομολογιακό σε έναν πανθρησκειακό πολτό γνώσεων και πληροφοριών, εν πολλοίς χωρίς καμία σύνδεση μεταξύ τους και εξέφρασε τη δέσμευση του Συλλόγου για τη πραγματοποίηση και άλλων παρόμοιων δράσεων.

Αμέσως μετά το λόγο πήρε ο Δικηγόρος κ. Δήμος Θανάσουλας ο οποίος αναφέρθηκε στο Ιστορικό των αλλαγών που επιχειρούνται στο μάθημα των θρησκευτικών από το Υπουργείο Παιδείας.

Ακολούθησε η τοποθέτηση του πρεσβυτέρου π. Ιωάννη Ζώτου ο οποίος με απλό και κατανοητό λόγο παρέθεσε τις βασικές αλλαγές που επιχειρούνται στο μάθημα των θρησκευτικών από το Υπουργείο και ανέλυσε τις σημαντικότερες από αυτές. Είπε μεταξύ άλλων ότι δεν χρειάζεται να είσαι ιερέας, ούτε θεολόγος για να καταλάβεις τι επιχειρείται μέσα από τις εκμοντερνισμένες αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών. Είναι ξεκάθαρο ότι αφιερώνουν εσκεμμένα χρόνο μέσα στα βιβλία για το κοράνι, τον αθεϊσμό, το βουδισμό, προτάσσοντας κυρίως τα υποτιθέμενα δυνατά τους σημεία. Το αποτέλεσμα είναι να επιφέρουν την σύγχυση στη σκέψη του μαθητή ο οποίος δεν έχει ακόμη καλά-καλά συνειδητοποιήσει την έννοια της ορθόδοξης παράδοσης.

Ακολούθησε η νομική άποψη του θέματος από τον δικηγόρο κ. Δήμο Θανάσουλα και ερωτήσεις του κοινού.




Ακολουθεί ο χαιρετισμός που απηύθυνε ο Γραμματέας του Συλλόγου μας κ. Δημήτριος Λάσκος.

Σεβαστοί πατέρες, 

Αξιότιμοι εκπρόσωποι της δημοτικής Αρχής,

αγαπητοί γονείς,

Είναι κοινό μυστικό ότι στα χρόνια που διανύουμε η εκπαίδευση των παιδιών μας, η παιδεία της χώρας μας γενικότερα, έχει εισέλθει σε δύσβατες ατραπούς. 

Η ελληνική ιστορία διδάσκεται ελλιπής, το έργο των αρχαίων συγγραφέων και φιλοσόφων παρουσιάζεται λειψό, η διδασκαλία της μητρικής μας γλώσσας περιορίζεται, η παράδοσή μας και ότι χαρακτηρίζει την πορεία και την ταυτότητα του ελληνισμού στο πέρασμα των αιώνων αποκρύπτεται ή εντέχνως εκδιώκεται από τα σχολεία.

Όλα τα παραπάνω και άλλα πολύ περισσότερα και χειρότερα, που νομοθετούνται και εφαρμόζονται, επιβάλλονται άνωθεν χωρίς καμία επαρκή αιτιολόγηση και επιστημονική τεκμηρίωση, χωρίς καμία διαβούλευση στο όνομα τάχα του προοδευτισμού και της νεωτερικότητας.

Έσχατο, αλλά όχι και τελευταίο φαινόμενο εκφυλισμού της παιδείας που επιβάλλεται στους Έλληνες μαθητές σήμερα, είναι η νέα ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών. 

Τα νέα βιβλία, οι Φάκελοι Μαθήματος όπως τα ονομάζει το Υπουργείο Παιδείας, διανεμήθηκαν στα σχολεία με την έναρξη της φετινής χρονιάς και έκτοτε παρατηρείται ένα συνεχώς διογκούμενο κύμα αντιδράσεων από γονείς, ειδικούς θεολόγους επιστήμονες και νομικούς, που φτάνει μέχρι και την επιστροφή του Φακέλου του Μαθήματος. 

Βασική αιτία αυτής της αντίδρασης που τείνει να πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις είναι η μεταστροφή του χαρακτήρα του μαθήματος από ορθόδοξο και ομολογιακό σε ένα μάθημα θρησκειολογίας, σε έναν πολτό γνώσεων και θεολογικών θεωριών άλλων, ξένων θρησκειών, - πρακτική που εφαρμόζεται από τις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού μέχρι και τις μεγαλύτερες του Λυκείου - και που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τους Έλληνες μαθητές σε άγνοια της παράδοσής τους και τελικά σε πλήρη θρησκευτική σύγχυση. 

Το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη του Συλλόγου Μετεώρων Λιθόπολις - γονείς και εμείς- με χαρά συμπράττουμε στη διοργάνωση της αποψινής εκδήλωσης. Η Παιδεία αποτελεί για εμάς έναν από τους κύριους πυλώνες για την πνευματική ανάταση της πατρίδας μας και απαραίτητο συνεκτικό δεσμό με την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Συμμεριζόμαστε τον προβληματισμό και την ανησυχία των γονέων και συγχαίρουμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων για την πρωτοβουλία τους αυτή. Από τη πλευρά μας υποσχόμαστε ότι θα συνεχίσουμε με παρόμοιες δράσεις και πρωτοβουλίες, στο μέτρο που μας αναλογεί.

Χαιρετίζουμε και την παρουσία της τοπικής μας Εκκλησίας στην εκδήλωσή μας καθώς και την παρουσία όλων σας εδώ. 

Αγαπητοί φίλοι, ζούμε σε μια εποχή κατά την οποία η παρανομία  γίνεται νόμιμη, η διαστροφή διαφημίζεται, τα ιερά και τα όσιά μας λοιδωρούνται και η παράδοσή μας συστηματικά περιθωριοποιείται και αγνοείται και απορρίπτεται. Ζούμε σε μια εποχή στυγνού ολοκληρωτισμού, σε μια εποχή πνευματικού και ηθικού σκότους.

Ο μόνος τρόπος ανάσχεσης και αντιμετώπισης της επερχόμενης καταστροφής είναι η ενημέρωσή μας, η ενεργοποίησή μας, η αντίστασή μας και η με κάθε πρόσφορο μέσο αντίδρασή μας.

Ακριβώς επειδή το πρόβλημα κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό αλλά και επειδή πρέπει πριν από οτιδήποτε άλλο να ενημερωθούμε σε βάθος, επιλέξαμε οι αποψινοί μας ομιλητές να είναι εγκρατείς του θέματος και με αποδεδειγμένη εμπειρία στο χειρισμό παρόμοιων ζητημάτων.

Ο π. Ιωάννης Ζώτος, γνωστός σε όλους μας από την έντονη δραστηριότητά του ως εφημέριος του ναού των Οσίων Μετεωριτών Πατέρων στην πόλη μας, ως εντεταλμένος της Ι. Μ. Σταγών και Μετεώρων, ασχολείται συστηματικά με τις αιρέσεις και την παγκοσμιοποίηση, τις ολιστικές θεωρίες και άλλες αντορθόδοξες πρακτικές της Νέας Τάξης με διαλέξεις και ομιλίες σε όλη την Ελλάδα. 

Ο κ. Θανάσουλας, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, είναι μέλος του Παρατηρητηρίου της Ενωμένης Ρωμηοσύνης, η οποία πρωτοστατεί στο κίνημα επιστροφής των νέων βιβλίων των Θρησκευτικών στο Υπουργείο Παιδείας. Ο κ. Θανάσουλας θα μας εξηγήσει τις νομικές πτυχές του ζητήματος καθώς και τις σχετικές με αυτό υποχρεώσεις και δικαιώματα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.  

Μετά τις εισηγήσεις των δύο ομιλητών θα ακολουθήσει συζήτηση, στην περίπτωση που κάποιος από το ακροατήριο επιθυμεί να υποβάλλει κάποιο ερώτημα. 

Σας ευχαριστώ.